Classic Team Lotus

Lotus Type 25 Climax

Lotus Type 25 Climax

Designed by Colin Chapman for competition in the 1962 Formula One World Championship season, the Lotus 25 was the first ever race car to use a monocoque chassis, setting a standard that is still used in racing to this very day.
Powered by a Coventry Climax engine, the car made its debut at the 1962 Dutch Grand Prix and helped Jim Clark to his first Grand Prix win at Spa later that year. The 25 was raced until 1965, winning 14 races and clinching 17 pole positions along the way.

Класс: Vintage F1
Двигатель: Coventry Climax FWMV
Объем: 1489 см³
Мощность: 174 л.с.
Коробка передач: 5-ступенчатая, механическая
Привод: задний
Год: 1963

Официальный сайт

Lotus Type 38 Ford

Lotus Type 38 Ford

The Lotus 38 became famous as the first mid-engined car to win the legendary Indianapolis 500. Designed by Colin Chapman and Len Terry, the car was powered by a Ford V8 fuel-injected engine putting out around 500hp.
Jim Clark took the car to Victory Lane at the 1965 Indianapolis 500, proving the superiority of the mid-engine concept and ending the days of front-engined roadsters in Indycar competition. A total of ten Lotus 38 chassis were built and many of its design elements were carried over to the Lotus 49 Formula One car.

Класс: Vintage Indy
Двигатель: Ford V8
Объем: 4195 см³
Мощность: 500 л.с. при 8400 об/мин
Максимальная скорость: 322 км/ч
Коробка передач: 2-ступенчатая, механическая
Привод: задний
Вес: 612 кг
Год: 1965

Официальный сайт

Lotus Type 38 Ford в Project CARSLotus Type 38 Ford в Project CARS

Lotus Type 40 Ford

Lotus Type 40 Ford

The Lotus 40 marked the last attempt of Team Lotus in sports car racing. An improved version of the Lotus 30, the open-top car was designed primarily with competition in the North American Can-Am series in mind.
Powered by a Ford 351 Ford V8 engine, three Lotus 40 chassis were built, being driven by Lotus drivers Richie Ginther and Jim Clark as well as American racing legend A.J. Foyt.

Класс: Vintage GT
Двигатель: Ford 351
Объем: 5754 см³
Мощность: 450 л.с.
Коробка передач: 5-ступенчатая, механическая
Привод: задний
Вес: 748 кг
Год: 1965

Официальный сайт

Lotus Type 49 Cosworth

Lotus Type 49 Cosworth

Класс: Vintage F1
Двигатель: Cosworth DFV
Объем: 2993 см³
Мощность: 410 л.с. при 9200 об/мин
Коробка передач: 5-ступенчатая, механическая
Привод: задний
Вес: 530 кг
Год: 1967

Официальный сайт :: Раскраски

Lotus Type 49 Cosworth в Project CARSLotus Type 49 Cosworth в Project CARSLotus Type 49 Cosworth в Project CARSLotus Type 49 Cosworth в Project CARS

Lotus Type 49C Cosworth

Lotus Type 49C Cosworth

Класс: Vintage F1
Двигатель: Cosworth DFV
Объем: 2993 см³
Мощность: 410 л.с. при 9200 об/мин
Коробка передач: 5-ступенчатая, механическая
Привод: задний
Вес: 530 кг
Год: 1970

Официальный сайт

Lotus Type 49C Cosworth в Project CARS

Lotus Type 51

Lotus Type 51

Based on the Lotus 31 Formula Three car, the Lotus 51 Formula Ford became one of the company’s most successful race cars. The 51 offered Lotus’ engineering and racing experience to young drivers looking to make their way up the open-wheel ranks.
The car became a massive commercial success as a total of 218 chassis were built and gave racers access to a durable and technically-sound race car for a budget price.

Класс: Vintage F3
Двигатель: Ford Cortina
Объем: 1599 см³
Мощность: 110 л.с.
Коробка передач: 4-ступенчатая, механическая
Привод: задний
Вес: 412 кг
Год: 1967

Официальный сайт

Lotus Type 72D Cosworth

Lotus Type 72D Cosworth

Класс: Vintage F1
Двигатель: Cosworth DFV
Объем: 2993 см³
Мощность: 440 л.с. при 10000 об/мин
Коробка передач: 5-ступенчатая, механическая
Привод: задний
Вес: 540 кг
Год: 1972

Официальный сайт :: Раскраски

Lotus Type 72D Cosworth в Project CARSLotus Type 72D Cosworth в Project CARSLotus Type 72D Cosworth в Project CARSLotus Type 72D Cosworth в Project CARS

Lotus Type 78 Cosworth

Lotus Type 78 Cosworth

Класс: Vintage F1
Двигатель: Cosworth DFV
Объем: 2993 см³
Мощность: 480 л.с. при 10600 об/мин
Крутящий момент: 353 Нм при 8500 об/мин
Коробка передач: 5-ступенчатая, механическая
Привод: задний
Вес: 578 кг
Год: 1977

Официальный сайт :: Раскраски

Lotus Type 78 Cosworth в Project CARSLotus Type 78 Cosworth в Project CARSLotus Type 78 Cosworth в Project CARS

Lotus Type 98T Renault

Lotus Type 98T Renault

Основанный на 97T, 98T стал оружием Lotus в сезоне Формулы 1 1986, на второй год выступлений Айртона Сенны в команде. 98T оснащался турбированным двигателем Renault EF15B V6, оснащенным пневматическими клапанами. В зависимости от давления в системе, EF15B мог развивать более 1000 л.с. в квалификации. Сенна и его напарник Джонни Дамфриз неплохо справлялись с этой огромной мощностью, поскольку бразилец выиграл 3 гонки в 1986, чем помог Lotus занять третье место в кубке конструкторов.

Класс: Vintage F1
Двигатель: Renault EF15B V6
Объем: 1492 см³
Мощность: 900 л.с. при 11000 об/мин
Коробка передач: 6-ступенчатая, механическая
Привод: задний
Вес: 539 кг
Год: 1986

Официальный сайт :: Раскраски

Lotus Type 98T Renault в Project CARSLotus Type 98T Renault в Project CARSLotus Type 98T Renault в Project CARSLotus Type 98T Renault в Project CARS